Afvalupdate

Een kleine update over het afvallen.. De teller staat inmiddels op 77 kg.
Dit is natuurlijk een fantastisch getal, maar zo voelt dat momenteel even niet.┬áHet gaat heel moeizaam. De kilo’s zakken langzaam, maar als je kijkt naar mijn vetpercentage en spiermassa moet ik echt een stapje harder werken. Die laatste twee vind ik namelijk een stukje belangrijker! Daarbij is het ook belangrijk om je goed te voelen. En ik weet dat zodra ik het sporten combineer met gezond eten ik me het best voel. Een reminder voor mezelf dus!

Met de 77 kg van nu mag ik dik tevreden te zijn. Ik ben nog maar 5 kilo verwijderd van een ‘gezond’ gewicht. Iets wat ik al sinds mijn 18e niet meer heb gehad. Afgelopen zondag heb ik voor het eerst in een kort broekje hardgelopen. Iets wat ik nooit durfde en nu zonder problemen deed.

Wat sporten betreft heb ik dan ook niets te klagen. Ik mag mijn krachttraining weer wat gaan oppakken. Wanneer ik die drempel over ben weet ik dat ik me een stuk gelukkiger voel dan wanneer ik zoals vanmiddag in bed dook en daarna een zak chips + een ijsje at.

Daarbij gelijk het grootste probleem: VOEDING. Ik ben een moeilijke eter, altijd al geweest. Gelukkig lust ik steeds meer. Het lastigste is om hier een ritme in te houden. Omdat ik veel thuiszit is dit ritme weg en kan ik helemaal losgaan als ik wil. Bij verveling gaat het ook gelijk mis.

Vanaf deze week werk ik 4 ochtenden, dus ik hoop dat ik hiermee ritme krijg. Als er ritme in mijn dag zit ziet mijn schema wat betreft voeding er zo uit.

Tot maximaal 9.00: Ontbijt (ik moet er dus voor 9,00 uit zijn)
10.30/11.00: Tussendoortje als ik trek heb
Tussen 12.00 en 13.00: Lunch
16.00: Tussendoortje
17.30: Diner

‘s Avonds neem ik vaak nog een appel, stukje pure chocolade, noten of ander fruit.

Daarbij drink ik veel en veel te weinig. Juist doordat ik zoveel sport moet ik meer drinken dan de 2 liter per dag. Vaak kom ik niet eens aan de 2 liter. Hier geld namelijk hetzelfde als de combi gezonde voeding en sport: Wanneer ik veel water drink, voel ik me veel beter!

Liefs, Manon

You may also like

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.