Londen dag 4 | Borough market, boottocht over de Thames, shoppen en met de boot weer terug!

It’s a beautiful day, the sun is shining, I feel good and no one is gonna stop me now! Met dat gevoel stond ik rond een uurtje of 6.30 na 6 uur slaap naast mijn bed. Daarbij veel energie om nog een dagje volop te genieten in het mooie Londen. Lees maar mee…

Rustig opgestart en mijn voeten verzorgd, zodat ze er weer een dag tegenaan konden. Buiten zag ik dat het zonnetje weer scheen en daar prees ik mezelf en heel Londen gelukkig mee. Vandaag zou tevens de warmste dag zijn

Eenmaal in de kleren genoot ik van een stevig ontbijt waarna ik mijn koffer weer inpakte. Rond 17.00 zou ik richting Liverpool street vertrekken, maar om 12.00 moest ik mijn kamer uit zijn. De koffer was zo ingepakt. Ik wilde graag de stad weer in.

Op de planning had ik vandaag 2 dingen staan:

– Borough market
– Shoppen op Oxford Street

Per metro verplaatste ik me naar de Londen bridge wat op loopafstand van de markt lag. De metro ken ik zo goed, dat ik er inmiddels geen planner voor nodig heb. Ideaal. De markt was nog aan het opstarten, waardoor het niet zo sfeervol was als ik dacht. Wel leuk om er te hebben rondgelopen. Het is een mooie ouderwetse markthal.

Dus op het bordje ging ik kijken wat er dicht in de buurt en op loopafstand was. Dat was de Sheakspare Globe. Nog even naar de ticketprijzen om het theater van binnen te bekijken gekeken, maar dat vond ik net iets te duur. Wel zag ik daar een startpunt voor een rondvaart op de Thames. Dat wilde ik al drie dagen, omdat ik er veel over gelezen had. Dus daar ging ik de metro weer in richting Westminster Abby om daar de boot van 10.00 naar de Tower Bridge te pakken. Met het prachtige weer was een boottocht niet verkeerd met als absoluut hoogtepunt het varen onder de Tower bridge door. Dat was toch wel iets spectaculairder als vanaf het water. Bij de Tower uitgestapt om vervolgens mijn weg te vervolgen naar Oxford Street.

2015-05-13 09.54.562015-05-13 10.11.29

2015-05-13 10.22.17

In het shoppen had ik veel zin. Dat had ik uitgesteld tot de laatste dag. De eerste winkel waar ik heen wilde was de Lush. Ik hield al van deze winkel, maar na dit bezoek ben ik er nog meer van gaan houden. Bij binnenkomst stapte er gelijk een vrouw op me af. Ze zijn daar allemaal net ff anders, wat het zo leuk maakt. Door mijn slechte Engels schoot ik even in de stress, omdat ze een heel verhaal begon te vertellen en ook vragen stelde. Na van de schrik bekomen te zijn ging dit heel goed en genoot ik van de passie waarmee ze over de winkel vertelde en mij alles liet zien, voelen en ruiken. Ik kwam voornamelijk voor de spullen in bad en heb dan ook flink ingekocht. Uiteindelijk heb ik een uur in de Lush rondgelopen.

2015-05-13 11.44.372015-05-14 20.05.15

Na de Topshop, Primark, H&M, Forever 21, een sportwinkel, een lunch bij de Mac en heel wat andere winkeltjes later was ik het na 4 uur wandelen om 14.00 wel een beetje zat. Ik besloot om terug naar mijn hotel te gaan om daar even bij te tanken en mijn telefoon op te laden. Ondertussen genoot ik van een heerlijke chocolade/frambozen cupcake, zodat ik weer wat suikers binnenkreeg voor extra energie :) Dat werkte gelijk en was ook flink nodig. Ik had het gehad. Het enige wat ik daarna nog heb gedaan is naar de dichtstbijzijnde souvenirwinkel gelopen om wat voor het thuisfront mee te nemen.

Mijn koffertje bij het hotel weer opgehaald om me met die koffer in de avondspits van Londen te mengen. Dat was een behoorlijke opgave, maar door rustig te blijven was ik er zo doorheen.

Eenmaal op Liverpool street raakte ik een klein beetje in paniek. Om 18.20 zou ik de trein hebben. Nu is het zo dat ze in Engeland wel de gele borden kennen, althans een soortgelijk iets, maar dat de perrons pas op het laatste moment zichtbaar worden. Dat laatste moment was rond 18.15 waardoor ik hem even begon te knijpen. Natuurlijk kwam ik weer Nederlanders tegen die ook naar Harwich gingen, waardoor ik gelijk wat aanspraak had.

De treinrit ging razendsnel voorbij en ook de boottocht was zeer relaxed. Lekker tv gekeken met wat lekker erbij en vroeg mijn bed opgezocht om daar verder te gaan met tv kijken. ‘s Morgens een lekker ontbijtje en met de trein naar Gorinchem waar ik een dagje heel fijn korfbal heb gekeken en tussendoor lieve Marit weer heb gezien!

Uiteindelijk kwam ik donderdag rond 18.30 met een zeer voldaan gevoel thuis. Deze drie dagen hebben me heel zelfverzekerd gemaakt en me veel energie gegeven! Het is vooral leuk om te merken dat situaties waar je je eerst heel druk om maakt na 1 dag al zo gewoon zijn geworden. Dat ik dit allemaal in mijn eentje heb gedaan maakt me extra trots