Voedingsdagboek #1

Naast de weekoverzichten zie ik ook overal voedingsdagboekjes. Natuurlijk geven deze mij veel inspiratie. Omdat ik ook veel vragen krijgen over wat ik allemaal eet leek het me een goed idee om dit eens bij te houden. Helaas was deze week niet echt een perfecte week. Het was een beetje 50/50. Wel hield ik een goed ritme aan, wat inhoudt dat ik op de volgende tijdstippen eet en veel drink. Toch wilde ik jullie deze week laten zien. Normaal hou ik de slechte calorieën achter, maar jullie mogen best zien dat het bij mij ook niet altijd makkelijk gaat.

Ontbijt: Tussen 08.00 en 09.00
Tussendoor : Alleen als ik trek heb en dat gebeurd alleen als ik heel vroeg ontbijt
Lunch: Tussen 12.00 en 13.00
Tussendoor 2: 16.00
Diner: Tussen 17.30 en 18.30
Tussendoor 3: Rond 21.00, maar alleen als ik trek heb

We beginnen met maandag.

Ontbijt: magere yoghurt met zelfgemaakte granola en frambozen, een glas water en een halve mango
Tussendoor: een hotdog bij de IKEA
Lunch: staan niet op de foto, maar waren 2 speltbroodjes met kipfilet en kaas.
Tussendoor: een stuk ontbijtkoek met roomboter, appel en een flesje water.
Diner: Gekookte bloemkool en een lekkere hamburger. Omdat ik bloemkoo een beetje saai vond heb ik er wat paprika en tauge bij gebakken. Dit kruidde ik met oregano en smaakte heerlijk!
Tussendoor: Hier gingen al 1000 extra calorieën naar binnen: een zak chips.

 

 

 

2015-07-27 20.41.09

 

Dinsdag:

Ontbijt: Magere yoghurt, granola en een halve Cantaloupe meloen.
Tussendoor: Niks
Lunch: Een croissant met roomboter, 1 speltbroodje met cervelaatworst en 2 speltbroodjes (tosti) met kaas en wat mayo. Het speltbrood komt bij de AH vandaan en is heerlijk. Vult net iets beter
Tussendoor: Appel met kaneel en een speltbroodje met kaas TO MUCH
Diner: Dat was rampzalig mislukt, haha! Ik zal de details besparen..
Tussendoor: Ik bakte bananenbrood en nam uiteraard een stukje. Ook kocht ik Clipper thee en ik was gelijk verkocht. Na maanden genoot ik weer van een bakkie.

Ook haalde ik de 2 liter water met gemak vandaag…

2015-07-28 21.29.25
Woensdag: geen beste dag

Ontbijt: Die begon nog goed met magere yoghurt met granola en frambozen, en glas water en een halve mango
Tussendoor: Niets
Lunch: Frietjes op het werk
Tussendoor: Een chocholade croissantje. Bij de action kocht ik nog meer chocola en at ik thuis op
Diner: Ik had geen trek in de macaroni en nam dus 3 speltbroodjes met kaas, berliner en kipfilet, stukjes meloen en een gekookt eitje. Wat smaakte dat goed.
Tussendoor: Een stukje bananenbrood en een halve zak chips… DAMN!

 

2015-08-02 21.47.22

 

Donderdag:

Ontbijt: Ik ontbeet met m’n yoghurt en at er 2 plakjes bananenbrood bij.
Tussendoor: Niets
Lunch: Volgens mij gewoon brood..
Tussendoor: Een schaaltje komkommer en 2 rijstwafels met pindakaas
Diner: Broccoli met een gehaktschnitzel
Tussendoor:  Een halve galia meloen

2015-08-02 21.56.55

Vrijdag:

Ontbijt: Hetzelfde als gisteren!
Tussendoor: Niets
Lunch: Een croissantjes met roomboter en 3 speltbroodjes, weer te veel!
Tussendoor: Banaan met komkommer
Diner: Rode bietjes, een rundervink en 2 kleine aardappelen.
Tussendoor: 2 speltbroodjes en een halve galia meloen. Alleen die galia meloen is genoeg!

De foto is helaas spoorloos..

 
Zaterdag:

Ontbijt: De yoghurt was op, dus werden het wat speltbroodjes en een schaaltje fruit.
Tussendoor: Niets, Wel dronk ik een paar glazen water.
Lunch: 2 vezelrijke crackers, en gekookt etje en wat fruit. Dat moet ik vaker doen!
Tussendoor: Ik at om 14.00 en om 16.00 wat, omdat ik toch iets teveel trek had: een speltkoek, druiven en wat chocoladenootjes.
Diner: Noodles met groente
Tussendoor: Weer een zak chips. Zei ik al dat dit een slechte week was..

2015-08-02 22.10.40

Zondag:
Ontbijt: Ik wilde wat anders, dus ging voor banaan-ei pannenkoekjes
Tussendoor: Niets
Lunch: Meloensalade, 1 klein speltbroodje en stukjes kipfilet. Lekker licht..
Tussendoor: 2 koekjes en een schaaltje komkommer
Diner: BBQ
Tussendoor: Appel met kaneel..

2015-08-02 22.19.55
Al met al geen beste week dus.. Met een voedingsdagboek wordt je weer even met de beide beentjes op de grond gezet. Het is niet  zo dat ik ineens kilo’s aankom, maar ik voel me een stuk slechter en mijn gezicht zit onder de puistjes. Op naar een betere week Positieve is dat ik veel fruit op heb en zeker genoeg heb gedronken!

 

Liefs, Manon  

 

You may also like

1 reactie

  1. Ik denk dat als je een gezond tussendoortje tussen je ontbijt en lunch neemt je al een heel stuk minder zal snoepen later op de dag. Het was idd niet een al te beste week zo te zien… als ik dat zou eten zou er zo na een week 2 kilo bij zijn. Succes deze week, je kan het!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.