Mijn sportweek

Nu ik er eindelijk de tijd voor heb, ben ik volop aan het sporten geslagen! Ik vind het heerlijk om te doen en in dit bericht een indruk van hoe een gemiddelde sportweek er voor mij uit ziet.  Zonder doelstelling is het voor mij moeilijk om het sporten vol te houden, dus momenteel ben ik voor twee sportieve uitdagingen aan het trainen:

– Op 1 maart wil ik tijdens de 20 van Alphen de 10 km hardlopen. 
– In het weekend van 7 en 8 maart wil ik meedoen aan de Mud Masters en hier de 12 km gaan voltooien! 

Maandag:
Vandaag stond er een krachttraining in de sportschool op het programma. Ik begon met 10 minuten op de crosstrainer waarna ik een circuit van 6 buikspieroefeningen 4x deed. Daarna weer een circuit van 6 oefeningen, maar dan om mijn billen, benen, rug en armen te trainen. Lekker met mijn muziek op knallen.

‘s Avonds gaf ik korfbaltraining en na de training had ik zin om nog iets te doen. Dus had ik last minute (lees een uur van tevoren) besloten om de spinningles van 21.00 te volgen. Moe, maar zeer voldaan kwam ik thuis!

Dinsdag: 
‘s Morgens werd ik met flinke spierpijn wakker. Gelukkig stond mijn hardlooprondje pas aan het eind van de middag gepland. Ik wilde vandaag twee bruggen in Alphen lopen en uitkomen op ongeveer 7 km. Het rondje ging voor geen meter. Ik kwam absoluut niet in mijn ritme en had moeite om constant door te lopen.  De twee bruggen heb ik wel beide voltooid en vooral de laatste was een pittige met een stijgingspercentage van 7%.  Mijn tijd viel achteraf nog mee en heb 6.7 km in 48 minuten gelopen.

Woensdag:
Mijn favoriete dag om te sporten. In de sportschool staan dan mijn twee favoriete lessen op het programma: Steps en GRIT.

Steps volg ik al sinds ik ben begonnen met sporten en ik heb op een enkele keer na nog geen woensdag overgeslagen. We zijn inmiddels met een paar vaste meiden waar het heel gezellig mee is. Toen ik begon kon ik nog geen maat vasthouden. Daarom is het nu leuk om te zien dat de nieuwe mensen naar mij kijken wanneer ik een of andere ingewikkelde draai probeer.  Die draaien gaan steeds makkelijker, wat weer een beloning is voor hard werken! Na de Steps staat de GRIT op het programma. GRIT is een HIIT training (High Intensity Interval Training) waarbij je in een half uur helemaal tot het uiterste wordt gedreven en compleet uitgeput weer naar huis gaat.. Thnx Debby! Je gebruikt een halter met gewicht, losse schijven/gewichten en een matje voor push-ups. Het fijne is dat je na afloop nog steeds calorieën verbrand. De combinatie met Steps is zwaar, maar ik merk een veel beter conditie en spierkracht na verloop van tijd.

Donderdag: 
Rustdag. ‘s Avonds heb ik nog wel een uur training gegeven.

Vrijdag:
Ook op vrijdag volg ik een lesje Steps om 10.00 ‘s morgens. Weer erg gezellig en lekker zweten, zo ook vandaag!

Zaterdag: 
Gisterochtend stond ik vroeg op het korfbalveld om een wedstrijd te coachen. ‘s Avonds heb ik een kleine wandeling van 2 km gemaakt om mijn hoofd leeg te maken.

Zondag:
Zondag gebruiken de meeste mensen om lekker lang in bed te blijven liggen, maar ik sta om 7.45 al naast mijn bed. Om 9.30 staat er een lesje Bodypump op het programma en om 10.30 doen we er een lesje spinning bij. Heerlijk om de zondag mee te beginnen. Het ging vandaag erg lekker, hoewel ik tijdens het maken van de squats bij Bodypump wat last van mijn rug kreeg.

 

Al met al een heerlijke sportieve week. Voeding ging niet helemaal volgens plan. Dat geeft niet, volgende week weer nieuwe kansen!

 

 

collage-2014-10-05

You may also like

1 reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.